Bolu, Abant ve Gölcük Milli Parkı

1549

Geçen haftasonu bir çılgınlık yapıp, çocuklarla Bolu’ya mini bir haftasonu seyahati gerçekleştirdik. İstanbul’dan Bolu iki kısa molayla yaklaşık 3,5 saat sürüyor. Güzergahımız; ilk gün Masal evlerinde yemek, akabinde Abant Gölü gezisiydi. İkinci gün ise Gölcük Milli Parkı’nı ziyaret ve eve dönüş şeklindeydi.

Yeşil Ev Restoran ve Masal Evleri

Cumartesi sabahtan İstanbul’dan yola çıktık. 3,5 Saatlik yolculuk sonrasında, öğle vakti Abant’a varmıştık. İlk Durağımız Yeşil ev Restoran ve Masal Evleri’ydi. Yeşil ev hem restoran hem de butik  otel olarak hizmet veriyor. Adı üzerinde otelin ve restoranın teması masaldı.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Restoranın her köşesinde farklı bir anı gizleyen, hem eski eşyalar, hem de çocukların ilgisini çekecek masala, hikayaye, öyküye, anadoluya dair pek çok detay vardı.

Biz öğlen yemeği arası verirken gençler henüz kahvaltı yapıyorlardı:) Yemekler oldukça lezzetliydi, yoğurdu kendileri yapmışlardı. Ayrıca yemek öncesi nefis bir bal ikram ettiler. Kahvaltı menüsü de oldukça zengin görünüyordu.

Yemek sonrası uygun olan odalardan birini gezmek istedik. Otel masal konseptinde olduğu için odalara; masal ev, neşeli ev, rüya ev, uykucu ev, bilgili ev, masal evi, öfkelinin evi gibi isimler vermişlerdi. Biz Hayal Ev’i gezdik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Odanın önünde genişçe bir teras da vardı, karlı günlerde harika bir manzarası da olacaktır.

Buradaki çocuk ranzasına bizim kızlar aşık oldular. Bizim gibi masalsever bir aile için olağanüstü keyfili bir deneyimdi. Bir dahaki Bolu ziyaretimizde burada konaklamaya karar verdik.

Yeşil Ev Restoran ve Masal Evleri Abant Gölü yolu üzerinde. Detaylara şuradan ulaşabilirsiniz.

Abant Gölü

Masal Evleri’nden sonra ikinci durağımız Abant Gölüydü. Restoran’dan göle on dakikada vardık. Yıllar önce çocuksuz geldiğimiz göle bu kez çocuklarımızla gelmiştik:)

abant-golu-cocukla

Çocukların ısrarıyla önce bir fayton gezisi yaptık. Ama bence çok gerek yoktu, hem pahalıydı (60tl) hem de çok salladı. İçimiz dışımıza çıktı. Yarı yoldan döndük. Çok önermiyorum.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gölün çevresinde yürüyüş yaptık. Güneş almayan yerlerde daha çok kar vardı. Biraz kartopu oynadık.

Göl kenarı yetmeyince hafif yukarıya doğru çıktık, orada daha çok kar vardı. Göl manzarası bir harika. Bolu’da oksijen bol, insan gerçekten nefes aldığını hissediyor…

Bolu’da o gün günbatımı da görülmeye değer bir pembeydi o akşam.

Gazelle Resort Otel

Konaklamak için geceyi Gazelle Resort Otel‘de geçirdik. Otel Abant gölünden 20 dakika mesafedeydi. Gazelle oldukça büyük bir Spa oteliymiş. Tabi bizim çocuklardan çok fırsat olmadı ama siz giderseniz aklınızda bulunsun. Otel çevresinde bulduğumuz her mini kar birikintisinde kartopu yapma çalışmalarımız devam etti.

Son zamanlarda yediğim en güzel otel yemeklerinden birini burada yedim. Menü çok başarılıydı. ‘Bolu’lu ahçıların yemekleri çok güzel olur.’ diye boşuna dememişler. Odalar oldukça konforlu ve rahattı, personel güleryüzlüydü. Hatta otele giriş yaparken çocuklara minik oyuncaklar bile hediye ettiler. Bizimkiler tatil boyunca onlarla oynadı sonra da eve getirdiler:)

Otelin içinde ve dışında çocuklar için oyun alanları vardı. Otel içindeki oyun alanına telefon bırakarak çocuğunuzu bırakabiliyorsunuz. Otelin dışında ise Geyik, tavşan, kümes hayvanlarıyla tanıştık. Tavşanlar etrafta zıp zıp koştururken bizim çocuklar da peşlerindeydi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Otelden oldukça memnun kaldık ama benim aklım Masal Evleri’nde kaldı tabi:)

Gölcük Milli Parkı

İkinci gün kahvaltı sonrası durağımız Gölcük Milli Parkı’ıydı. Son zamanlarda fotoğrafçıların bolca gitmesi sonucu ben de göl manzarasını görmüş ve çok etkilenmiştim. Gölcük Milli Parkı 1217 metre yükseklikte, Bolu merkezde. Doğal güzelliği ve sahip olduğu yeşil alanlarıyla muhteşem bir yer. Açıkçası ben Abant Gölü’nden çok daha fazla beğendim.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gölün üst bölümü buz tutmuştu, cam gibi göl hayal gibi görünüyordu. Bizim seyatahimiz sırasında kar yağışı yoktu. Bol güneşli bir gündü. Bu sayede çok üşümedik ve günün büyük bölümünü dışarıda geçirebildik.

golcuk-milli-parkı6

Parkta neler yapabilirsiniz?

• Gölün kenarında mini arabalarla tur atabilirsiniz. (20tl.)
  • Göl kenarındaki restoran ve kafelerde oturarak keyifli göl mazarasını izleyebilir ya da yemek yiyebilirsiniz.
  • Piknikçiler için ayrılmış bölümde angal yapabilirsiniz.
  • Çocuklar için mini bir çocuk parkı var, burada vakit geçirebilirsiniz.
  • Çocuğunuzun altına bir torba verip, ucuna bir atkı bağlayarak, kayak yaptırabilirsiniz. Bizimkiler bayıldılar buna:)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Abant Gölü’ne göre Gölcük Milli Park’ında daha çok kar vardı. Okul gezisine gelen bir grup ip çekmece oynuyordu, uzun uzun onları izledik.

Hayat yolda güzel dostum..